Metrikler
Eğitim Bilgileri
2016 - 2021
2016 - 2021Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Kopya belirlemede benzerlik indekslerinin birey-uyum istatistikleri aracılığıyla aşamalı kullanımının I. tip hatalarının ve gücünün incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
2016
2016Yüksek Lisans
Artı değer özelliğine sahip alt testlerde eşitleme yöntemlerinin karşılaştırılması
Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)
2013
2013Yüksek Lisans
Nil armendariz halkalar üzerine
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli)
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - 2021
2020 - 2021Araştırma Görevlisi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2020
2016 - 2020Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2013 - 2016
2013 - 2016Araştırma Görevlisi
Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024COMPARING EQUATING ERRORS ON VARIOUS FACTORS FOR SUBTESTS WHICH HAVE ADDED VALUE
Uçar A., Sünbül Ö.
JOURNAL OF ADVANCED EDUCATION STUDIES , cilt.6, sa.1, ss.92-111, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
2022Madde Tepki Kuramına Dayalı Gerçek Puan Eşitlemede Ölçek Dönüştürme Yöntemlerinin İncelenmesi
BÖKEOĞLU Ö. Ç., UÇAR A., BALTA E.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.55, sa.1, ss.1-36, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Investigation of measurement precision and test length in computerized adaptive testing under different conditions
BALTA E., UÇAR A.
, E-International Journal of Educational Research , cilt.13, sa.1, ss.51-68, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021ALT TESTLERİN ARTI DEĞER ÖZELLİĞİNE SAHİP OLMA DURUMLARININ FARKLI KOŞULLAR ALTINDA İNCELENMESİ
SÜNBÜL Ö., UÇAR A., BALTA E.
Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.8, ss.32-46, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Defining Cut Point for Kullback-Leibler Divergence to Detect Answer Copying
UÇAR A., doğan c. d.
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.8, sa.1, ss.156-166, 2021 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Bireyselleştirilmiş Çok Aşamalı Test Uygulamalarında Madde Ön Bilgisi Kaynaklı Test Hilesini Belirlemede Kullback-Leibler ve Jensen-Shannon Uzaklık Ölçülerinin Performanslarının Karşılaştırılması
DOĞAN C. D., UÇAR A., BALTA E.
1. Bireye Uyarlanmış Test Araştırmaları Ulusal Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Bireyselleştirilmiş Test Uygulamalarında Anormal Tepki Örüntü Benzerliğinin M4 Benzerlik indeksi ve Jensen-Shannon Uzaklık Ölçüsü Kullanılarak
SÜNBÜL Ö., BALTA E., UÇAR A.
1. Bireye Uyarlanmış Test Araştırmaları Ulusal Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Sınıf İçi Ölçmelerde Çeşitli Koşullar Altında Madde Tepki Kuramı Modellerinin Model Veri Uyumu, Madde Parametreleri ve Standart Hata Değerlerinin İncelenmesi
UÇAR A., BALTA E.
Uluslararası VIII. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 20 Temmuz 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022SIRALAMA DÜZEYİNDEKİ ÇOK KATEGORİLİ VERİLERİN SINIFLAMALI TEPKİ MODELİNE GÖRE MODEL UYUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
BALTA E., UÇAR A., DOĞAN LAÇİN B. G.
Uluslararası VIII. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 20 Temmuz 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Investigation of Type-I-Error and Power of Similarity Indices by Using Two-Stage Analysis Via Person-Fit Statistics
UÇAR A., DOĞAN C. D.
7th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021'Investigation of Performances of the W and M4 Indexes in Tests Consisting of Subtests Based on a Bifactor Model Under Various Conditions by Using Two-Stage Anlaysis via lz*
BALTA E., UÇAR A.
7th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2019
2019Comparison of Different Test Termination Rules in Terms ofMeasurement Precision in Computerized Adaptive Testing
UÇAR A., BALTA E.
International Conference on Research in Teaching and Education (RTECONF), Vienna, Avusturya, 21 - 23 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Detection of cheating behavior in online unproctored CATs via a validation test
BALTA E., UÇAR A., ŞAHİN A.
International Association for Computerized Adaptive Testing (IACAT) 2019 Conference, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Haziran 2019, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2018
2018Çeşitli Faktörler Altında Alt Testlerin Artı Değer Özeliğine Sahip Olma Durumlarının İncelenmesi
SÜNBÜL Ö., UÇAR A.
V th International EurasianEducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Madde Tepki Kuramına Dayalı Test Eşitleme Yöntemlerinden Kestirilen Eşitleme Yöntemlerinin Eşitleme Hatalarının Çeşitli Faktörlere Göre Karşılaştırılması
ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., UÇAR A., BALTA E.
V th International Eurasian Educational Research Congres, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Artı Değer Özelliğine Sahip Olan Ve Sahip Olmayan Alt Testlerde Eşitleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması
SÜNBÜL Ö., UÇAR A.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES UEBK 2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2015
2015