Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Examination of topic-specific nature of pedagogical content knowledge: a case of science teacher of gifted students
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Araştırma Görevlisi Dr.
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2017
2010 - 2017Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Construction of a Science Teacher's Topic-Specific Pedagogical Content Knowledge in the Gifted Class
ÇAYLAK B., ÇAKIROĞLU J.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.11, sa.3, ss.378-401, 2024 (Hakemli Dergi)
2009
2009Bilim Sanat Merkezinin Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarılarına Sağladığı Katkılara İlişkin Velilerin Görüşleri
YILMAZ M., ÇAYLAK B.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, sa.11, ss.369-383, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Pedagogical formation certificate program from the perspective of teacher candidates
ÇAYLAK B.
ESERA, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2017
2017Investigating a science teacher’s pedagogical difficulties while teaching 7th grade force and motion unit
ÇAYLAK B., ÇAKIROĞLU J.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.119, (Özet Bildiri)
2017
2017Investigation of interaction PCK components of pre-service science teachers in STEM lesson plans
ÇAYLAK B., ÇAKIROĞLU J., YILMAZ TÜZÜN Ö.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.128, (Özet Bildiri)
2015
2015Proposal of the development of enriched science applications model for gifted students
ÇAYLAK B.
INOVED, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Pedagogical Content Knowledge of Teacher of Gifted Students in Applying Science Activity
ÇAYLAK B., ÇAKIROĞLU J.
ECER, 7 - 08 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Interaction among Components of Pedagogical Content Knowledge A Case of Science Teacher of Gifted Students
ÇAYLAK B., ÇAKIROĞLU J.
ESERA, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Experiences of teaching practice of pre service science teachers pedagogical content knowledge and components
ÇAYLAK B., KIRAN D., TEKSÖZ G.
National Science and Mathematics Education Congress, Türkiye, 11 - 14 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Determining Pre Service Teachers Environmental Literacy in Turkey
ÇAYLAK B.
ECER, 1 Eylül - 05 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2012
2012The opinion of science and technology pre service teachers in gifted students and their education
ÇAYLAK B.
3rd Turkey Gifted Children Congress, the current situation, requirements and the future, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2012, ss.68-75, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023The Knowledge Utilized by a Science Teacher in the Planning and Practicing Process
ÇAYLAK B.
Advances in Education Sciences, Sönmez, Sinan, Editör, Platanus Publishing, Ankara, ss.123-140, 2023
2022
2022