Eğitim Bilgileri
2014 - 2021
2014 - 2021Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
University of Leicester, İngiltere
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Öğrenme güçlüğü açısından risk grubunda olan öğrencilerin belirlenmesine yönelik ölçme aracı geliştirme çalışması
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2013
2013Yüksek Lisans
The role of technology in supporting students with dyslexia
University of Leicester
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2021 - 2021
2021 - 2021Araştırma Görevlisi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2014 - 2021
2014 - 2021Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr)
2014 - 2014
2014 - 2014Araştırma Görevlisi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Okul Öncesi Çocuğa Sahip Annelerin Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Farkındalıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
KAYA F., TAŞLIBEYAZ H. F.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.16, sa.1, ss.603-618, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
2024Kaynaştırma Eğitimi Uygulanan Meslek Liselerindeki Öğretmenlerin Yeterlik Algılarıyla Duygu, Tutum ve Kaygıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
TAŞLIBEYAZ H. F., KAYA F.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.465-477, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Impact of COVID-19 in Turkey: Views of Parents on the Development, Behavior of Their Children with Autism and Self-Efficacy Perceptions
KAYMAK A., TAŞLIBEYAZ H. F., KUTLU M., ARI E.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.31, sa.3, ss.484-497, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Description of educational experiences and challenges faced by parents of children diagnosed with learning disability
ÇETİN E., CEYLAN M., TAŞLIBEYAZ H. F.
International Journal of Curriculum and Instruction (IJCI) , cilt.14, sa.3, ss.2761-2789, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020Kaynaştırma Eğitimi Tutum Ölçeği (KETÖÇ) - Öğretmen Formu: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
LAÇİN E., TAŞLIBEYAZ H. F.
Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.120-133, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Zihinsel Engelli Öğrencilerin Okuma Ve Yazma Becerisini Arttırmaya Yönelik Çalışmaların Analizi
DALGA A., TAŞLIBEYAZ H. F.
Social Sciences Studies Journal , cilt.6, sa.64, ss.2602-2622, 2020 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULANAN MESLEK LİSELERİNDEKİ ÖĞRETMENLERİN YETERLİK ALGILARIYLA DUYGU, TUTUM VE KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ
TAŞLIBEYAZ H. F., KAYA F.
V. ELMIS ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 - 27 Ağustos 2022, cilt.1, ss.106-107, (Özet Bildiri)
2022
2022COVİD-19 PANDEMİSİNDE SOSYAL İZOLASYON SÜRECİNİN OTİZMLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ, DAVRANIŞLARI VE EBEVEYN YETERLİK ALGISINA ETKİSİNİN BELİRLENMESİ
KAYMAK A., TAŞLIBEYAZ H. F., KUTLU M.
V. ELMIS ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 - 27 Ağustos 2022, cilt.1, ss.108-109, (Özet Bildiri)
2022
2022ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ AÇISINDAN RİSK GRUBUNDA OLAN ÖĞRENCİLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK ÖLÇME ARACI GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
TAŞLIBEYAZ H. F., KARGIN T.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2022, cilt.1, ss.29-30, (Özet Bildiri)
2022
2022Kaynaştırma Eğitimi Uygulanan Meslek Liselerindeki Öğretmenlerin Yeterlik Algılarıyla, Duygu, Tutum ve Kaygıları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
TAŞLIBEYAZ H. F., KAYA F.
5. ELMIS Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 25 - 27 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2021
2021Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2-TV Değerlendirme Aracının Otizm Tanısı Almış Bireyleri Sınıflama Doğruluğunun İncelenmesi
ACUNGİL A. T., TAŞLIBEYAZ H. F., KARADAŞ C.
Uluslararası Ankara Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Öğrenme Güçlüğü Tanısı Bulunan Öğrenci Ailelerinin Çocuklarına İlişkin Eğitim Deneyimlerinin ve Karşılaştıkları Güçlüklerin Betimlenmesi
ÇETİN E., CEYLAN M., TAŞLIBEYAZ H. F.
29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Öğrencilerin Yazılı İfade Becerisi ve Yazma Süreci Bilgilerinin Karşılaştırılması
ÖZMEN E. R., TAŞLIBEYAZ H. F., ÖZGÜR YILMAZ Ç., DEMİRYÜREK P.
10.ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Türkiye'de Okul Öncesi Kaynaştırma Konusunda Yapılan Araştırmalar Bize Neler Söylüyor
BAKKALOĞLU H., YILMAZ B., ALTUN KÖNEZ N., TAŞLIBEYAZ H. F., ACUNGİL A. T.
26. Ulusal Özel Eğitim kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler
TAŞLIBEYAZ H. F.
Özel Gereksinimli Gruplar ve Sosyal Hizmet: Riskler, Hizmetler ve Uygulamalar, CANDEMİR MEHMET LATİF, DURAN RESUL, DOĞAN HÜSEYİN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.15-38, 2023
2022
2022Erken Dönemlerde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
TAŞLIBEYAZ H. F.
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Öğülmüş Kürşat, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.13-36, 2022
2022
2022Metin Öğretiminin Türkçe Öğretimine Etkisi
TAŞLIBEYAZ H. F.
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Türkçe Öğretimi, Ceylan Mustafa, Editör, Nobel, Ankara, ss.283-307, 2022
2021
2021