İlkokul ve ortaokullarda uygulanmakta olan sosyal kulüplerin işlevlerine yönelik öğretmen görüşleri


SAĞLAM A., YAYLA A.

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.15, sa.2, ss.279-296, 2014 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Araştırmada öğretmen görüşlerine yönelik,ilkokul ve ortaokullarda uygulanmakta o lansosy al kulüp çalışmalarının işlevleri amacına ulaşmakta mıdır?sorusuna bağlı olaraksosyal kulüplerin işlevleri ;s osyal, eğitsel ve ekonomik boyutta amacına ulaşmaktamıdır?ve bireysel ve disiplins el boyutta amacına ulaşmakta mıdır? alt boyutlarındaincelenmiştir. Çalışmanın evrenini 2012 -2013 eğitim öğretim yılı II . döneminde Van ilimerkez inde ilk ve ortaokullardaki öğretmenler, ö rneklemini ise bu okullarda ki basittesadüfi örneklem yönte miyle belirlenen 412 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma taramamodelinde yapılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Sosyal Kulüplerinİşlevlerini Belirleme Ö lçeği ile toplanmış ve istatistik paket programlar ile analizedilmiştir. Araştırmanın analizinde Non -parametrik test uygulamalarından MannWhitney -U ve Kruskall Wallis testi uygulanmıştır. Sonuçta öğretmenler, sosyal kulüplerinişlevlerinin amacına ulaşıp ulaşmadığına yönelik orta düzeyde olumlu görüşb ildirmişlerdir. Öğretmenlerin görüşleri cins iyet, branş, kıdem, fakülte türü, sosyaletkinliklere katılma sıklığı ve sosyal içerikli projede yer alma değişkenlerine göre anlamlıbir şekilde farklılaşırken, öğrenim duru mu değişkenine göre anlamlı farklılaşmabulunmamıştır.
In this study, the functions of social clubs depending upon the question "Do social clubactivities implemented in primary and secondary schoo ls reach their aims on students?"and "Do social, educative and financial functions of social clubs reach their aims?" and"Do individual and disciplinal functions of social clubs reach their aims?" sub -dimensionsare examined . The teachers, who work in V an city centre primary and s econdary schoolsin 2012 -2013 academic year, form target population of the study. Sample of the study is412 teachers working at those schools and determined by simple random sampling. Thestudy is prepared eligibly to scanning model. Data were obtained by researcher via"Determining the Function of Social Clubs Scale" that was prepared by asking expertopinion. Data obtained by the scale, were analyzed with statistics package software, MannWhitney U and Kruskall Wallis test th at are Non - parametric test, were use d in theanalysis of the study. Consequently, teachers have expressed medium positive level opinions about whether functions of social clubs reach their aims or not. While theopinions of teachers differentiate meaningly according to variables such as gender,speciality, seniority, alma mater, frequency of attending social activities and being amember of a social project, there isn't a meaningful difference according to educationalbackground variable.