Journal of Research in Education and Teaching, vol.14, no.1, pp.82-100, 2025 (Peer-Reviewed Journal)
Araştırmanın amacı, 2024-2025 güz yarıyılında kademeli olarak uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Matematik Öğretim Programı hakkında matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi amaçlı örneklem ile seçilen 12 lise, 15 ortaokul öğretmeni olmak üzere 27 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel yöntem durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Elde edilen verilere içerik ve betimsel analiz uygulanmıştır. Nitel analizler neticesinde değişimin gerekliliği, program hakkında görüşler, eklenen ve çıkarılan konular, yaşanan zorluklar ve hizmet içi eğitim talepleri temaları oluşturulmuştur. Öğretmenler, değişen dünya koşulları ve 21. yüzyıl yaşam becerilerine uyum açısından değişimin yerinde olduğunu belirtmişlerdir. Programın olumlu yönleri arasında öğrenci merkezli olması, problem çözme becerilerini geliştirmesi, teknoloji destekli olması, sadeleşmesi, aktif katılımı sağlamasını göstermişlerdir. Konu sıralamasını, bazı öğrenci ve okul türlerini göz ardı etmesini, pilot çalışma yapılmadan uygulamaya konmasını da olumsuz yönler arasında belirtmişlerdir. Öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları zorlukların etkinlik süreleri, öğrenci hazır bulunuşluğu, sistemsel alt yapı sorunları ve sınıf mevcudu olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin hizmet içi eğitim talepleri ise teknoloji kullanımına, değerlendirmeye ve etkinliklerin nasıl uygulanması gerektiğine dair olmuştur. Öğretmenlerin bu talepleri karşılanarak programın hedeflerine ulaşması sağlanabilir.