LUCIUS ANNAEUS SENECA’S APPROACH OF EDUCATION


Creative Commons License

Bor M. S.

Hakkari Review, vol.6, no.2, pp.85-94, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 6 Issue: 2
  • Publication Date: 2022
  • Doi Number: 10.31457/hr.1211937
  • Journal Name: Hakkari Review
  • Page Numbers: pp.85-94
  • Hakkari University Affiliated: Yes

Abstract

İnsan hem eğitilebilen hem de eğiten bir varlık olması açısından diğer varlıklardan ayrılır. Eğitim insanların yaşamlarında çok önemli bir yer kaplamaktadır. Bu sebeple felsefe tarihi boyunca filozoflar bu konu üzerine çalışmışlardır. Hemen hemen her filozof, eğitim kavramını kendi düşünce sistematiği bağlamında ele alır. Bu çalışmada Seneca’nın düşünceleri bağlamında eğitim kavramı incelenecektir. Roma döneminin eğitim düşüncesi Stoa filozoflarının felsefelerinde ortaya çıkmaktadır. Helenistik dönemde ortaya çıkan Stoa üç dönemden oluşur. Stoanın eğitim anlayışı daha çok son dönem Stoasında belirgin bir seviyeye ulaşır. Bu dönem filozoflar eğitim hakkında birbirinden farklı görüş ortaya koymuşlardır. Ancak bu görüşler içinde doğrudan eğitimle ilgili kaynaklar çok azdır. Stoa’nın son dönem düşünürlerinden olan Seneca’nın Ahlak Mektupları eserinde kısmen de olsa, insanların nasıl erdemli bir birey olarak yetiştirileceğine dair öneriler yer almaktadır. “Erdemli bir hayat, eğitim yoluyla öğretilebilir mi”nin üstünde durur. Bu çalışma Seneca’nın felsefesi ışığında, eğitim anlayışını ortaya koymayı amaçlamaktadır.