Metrikler
Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitim (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Tek boyutlu ve çok boyutlu madde tepkı̇ kuramına göre çok boyutlu yapıların ı̇ncelenmesı̇
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlığı ve ölçme-değerlendirmeye ilişkin tutumlarının belirlenmesi
Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitim (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Unvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2016
2012 - 2016Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ölçme Ve Değerlendirme Bölümü
2010 - 2016
2010 - 2016Araştırma Görevlisi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - 2022
2019 - 2022Bölüm Başkanı
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Dekan Yardımcısı
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Enstitü Müdür Yardımcısı
Hakkari Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Hizmetkâr Liderlik Düzeyleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Hakkari İli Örneği
Gül E. (Danışman)
M.İLHAN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016Examining Differential Item Functions of Different Item Ordered Test Forms According to Item Difficulty Levels
Çokluk Ö., GÜL E., Doğan-Gül Ç.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.1, ss.319-330, 2016 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Yüksek Öğrenimde Çevrimiçi Değerlendirmede Fakülte Üyelerinin Yaşadığı Zorluklara Yönelik Gizli Sınıf Analizi Yaklaşımı
GÜL E.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.2, ss.197-207, 2024 (Hakemli Dergi)
2020
2020Development of a Computerized Adaptive Version of the Turkish Driving Licence Exam
Demirtasli N., yalçın s., Kalender I., GÜL E., ayan c., Uyumaz G., et al.
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.7, sa.4, ss.570-587, 2020 (ESCI)
2017
2017Öğrencilerin Sınav Kavramına Yönelik Metaforlarının İncelenmesi
KOÇAK D., DOĞAN Ç., GÜL E., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.415-434, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Matematik Alt Testi Asıl Sınav ve Mazeret Sınavlarının Madde Tepki Kuramına Göre Eşitlenmesi
GÜL E., DOĞAN Ç., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., Özkan M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.4, ss.1900-1915, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Examining multidimensional structure in view of unidimensional and multidimensional item response theory Tek boyutlu ve çok boyutlu madde tepki kuramına göre çok boyutlu yapıların incelenmesi
GÜL E., Koç N.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.312-326, 2017 (Scopus)
2016
2016Comparison of students with high academic achievement from different socio-economic backgrounds in Turkey
Çokluk Ö., GÜL E., Kayri M.
Anthropologist
, cilt.24, sa.2, ss.486-496, 2016 (Scopus)
2016
2016Türkiye de geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu madde kullanımına yönelik görüşler Fenomonojik bir yaklaşım
GÜL E., DOĞAN Ç., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., KAYRİ M.
Journal of Educational Sciences Research , cilt.6, sa.1, ss.117-133, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Development of an Attitudes Scale toward Online Assessment
GÜL E., ÇOKLUK Ö., DOĞAN Ç., GÜRLEK Ö. A.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , cilt.174, sa.2015, ss.529-536, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
2012Online Değerlendirme Günenilir midir
GÜL E.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.7, sa.1, ss.281-287, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
2018APPLICABILITY OF THE THEORETICAL EXAM FOR CANDIDATES OF DRIVING LICENCE TRAINEES AS THE COMPUTER ADAPTIVE TEST
DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Applicability of the Theoretıcal Exam for Candidates of Driving Licence Trainees As The Computer Adaptive Test
ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., KALENDER İ., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., et al.
6th International Congress On Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20180 – 12 YAŞ ARASINDAKİ ÇOCUKLARIN OLUMSUZ DAVRANIŞLARININ BETİMLENMESİ VE OLUMLU DAVRANIŞLARIN KAZANDIRILMASI
KAYA G., AÇAR D., AYDEMİR F., GÜL E.
III. INES International Education and Social Science Congress 2018, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Teorik (yazılı) Sınavı İçin Madde Tepki Kuramı’na Dayalı Soru Bankası Geliştirme Çalışması
DEMİRTAŞLI R. N., YALÇIN S., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., ŞAHİN KÜRŞAD M., et al.
27th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1635-1637, (Özet Bildiri)
2018
2018Development of Item Bank Based on Item Response Theory for Motor Vehicle Driver Trainees Theoretical (Written) Exam
ÇIKRIKCI R. N., YALÇIN S., GÜL E., AYAN C., UYUMAZ G., ŞAHİN KÜRŞAD M., et al.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Hakkâri Üniversitesi Stratejik Planı Hazırlamada Dış Paydaşların Görüşl
GÜL E., GÜNDOĞMUŞ H., DOĞAN Ç., BODUR M. N.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON QUALITY IN HIGHER EDUCATION, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Hakkâri Üniversitesi Stratejik Planı Hazırlamada Dış Paydaşların Görüşleri
GÜL E., GÜNDOĞMUŞ H., gül ç. d., BODUR M. N.
International Conference on Quality in Higher Education(ICQH), Sakarya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Hakkari Üniversitesi Personelinin Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi
GÜL E., GÜNDOĞMUŞ H.
International conference on quality on higher education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Asıl Sınav ve Mazeret Sınavı Matematik Alt Testlerinin Madde Tepki Kuramına Göre Eşitlenmesi
GÜL E., DOĞAN Ç., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., Özkan M.
5. Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı)., Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.40-41, (Özet Bildiri)
2016
2016Öğrencilerin Sınav Kavramına Yönelik Metaforlarının İncelenmesi
KOÇAK D., DOĞAN Ç., GÜL E., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Sınav Kaygısı Envanterinin Aşamalı Tepki Modeli İle İncelenmesi
DOĞAN Ç., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö., GÜL E.
International Conference on New Horizons, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2012
2012Online Değerlendirme Güvenilir midir
GÜL E., DOĞAN Ç.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2012, cilt.1, ss.661-665, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2016
2016Yaşantılar Evreninden Anılar Örneklemi Ölçmecilerden "Geçerli ve Güvenilir" Anılar
ALTINTAŞ Ö., AYAN C., DOĞAN C. D., DOĞAN Ç., GÜL E., Suna H. E., et al.
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 2016
Desteklenen Projeler
2017 - 2018
2017 - 2018Hakkâri’de Yaşayan 0 – 12 Yaş Çocukların Olumsuz Davranışlarının Ölçülmesi ve Olumlu Davranışların Kazandırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
GÜL E. (Yürütücü), AÇAR D., KAYA G.
2016 - 2017
2016 - 2017