Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Dr), Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli), Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Lisans
Marmara Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
İşletmelerde bireysel ve kurumsal faktörlerin satış performansı üzerindeki etkisinde müşteri odaklılık ve satış odaklılığın moderatör rolü ve bir uygulama
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
Tüketici davranışlarında durumsal faktörlerin satın alma niyeti ve memnuniyet üzerindeki etkisi ve bir araştırma
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli)
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorHakkari Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Doç. Dr.
Hakkari Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü
2011 - 2017
2011 - 2017Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2009 - 2011
2009 - 2011Araştırma Görevlisi
Hakkari Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Hakkari Üniversitesi
2020 - 2021
2020 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hakkari Üniversitesi
2017 - 2021
2017 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hakkari Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Güneş gözlüğü kullanıcılarında gösterişçi tüketim eğiliminin yaşam doyumu üzerindeki etkisi
İlknur B. (Danışman)
S.REYHAN(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
20221. Örgütsel Kültürün Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Hakkâri Devlet Hastanesi Hemşireleri Üzerine Bir Araştırma
YAŞBAY KOBAL H., ŞİMŞEK S., BİLGEN İ.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.376-389, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
20192. Tüketicilerin Fiyat Algılamalarının İndirim Marketlerinden Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi
Leblebicioglu B., Bilgen İ.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.GELİŞİM-UWE 2019 Özel Sayısı, ss.141-154, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Yükseköğretim Kurumlarında Memnuniyet Kavramı: Kuramsal Bir Derleme
YÜKSEL C. A., BİLGEN İ., YAŞBAY KOBAL H.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES
, cilt.7, sa.3, ss.1582-1591, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20184. Examination of the effects of some variables in internal control and organizational stress management via multiple regression on perception of risk and uncertainty
BİLGEN İ., YAŞAR H., ŞEKER M., Büyüksivaslıoğlu N. M.
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.155, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminin Güncel Yapısını Şekillendiren Faktörler Üzerine Kavramsal Bir Çalışma
BİLGEN İ.
International Journal of Academic Value Studies , cilt.3, sa.15, ss.190-196, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine Entegrasyon Odaklı Yaklaşım: Kavramsal Bir Çalışma
BİLGEN İ.
Social Sciences Studies Journal , cilt.3, sa.3, ss.149-159, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Organik Tarım Ürünlerinde Algılanan Kalite: İstanbul İlindeki Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma
BİLGEN İ.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN, ART AND COMMUNICATION (TOJDAC)
, cilt.7, sa.4, ss.678-685, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. A Research on the Impact of eWOM Source Credibility and Personal Innovativeness on Online Shopping Intention in Turkish Customers
BİLGEN İ., Soleimani Zoghi F.
Journal of Management, Marketing and Logistics , cilt.4, sa.2, ss.143-151, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Loyalty in City Marketing: The Case of Istanbul
BİLGEN İ., VEZİR OĞUZ G.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.5, sa.1, ss.77-91, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İstanbul İlinde Bir Araştırma
VEZİR OĞUZ G., Bilgen İ.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.51-72, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİNDE ALGILANAN KALİTE: İSTANBUL İLİNDEKİ TÜKETİCİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Bilgen İ.
The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication
, cilt.7, sa.4, ss.678-685, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201612. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA NİYETİ İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
TÜRKMEN M. S., PİRTİNİ S., BAYRAKTAR A., Bilgen İ.
ÖNERİ
, cilt.12, sa.45, ss.375-392, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Tüketicilerin Satın Alma Niyeti ile İlişkisi Üzerine Bir Araştırma
Melike Seda T., PİRTİNİ S., BAYRAKTAR A., BİLGEN İ.
ÖNERİ
, cilt.12, sa.45 (22), ss.357-373, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. İNŞAAT SEKTÖRÜNDE ÇALIŞAN MİMAR VE MÜHENDİSLERDE İŞ TATMİNİ VE İŞ PERFORMANSI
AY İ., BİLGEN İ.
International Korkut Ata Scientific Researches Conference, Osmaniye, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2022, ss.318-323, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. E-GİRİŞİMCİ DOĞASININ SIFATSAL ÖZELLİKLERİ
BİLGEN İ., NAJIMUDINOVA S., AYSUNA TÜRKYILMAZ C., GÜRDAL S.
9. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK KONGRESİ, 10 - 12 Mayıs 2018
2018
20183. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN MÜŞTERİ SADAKATİ ÜZERİNE ETKİSİ: KOZMETİK MAĞAZALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
LEBLEBİCİOĞLU B., BİLGEN İ.
18. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, 2 - 04 Mayıs 2018
2016
20164. The Effect of Country of Origin Perceptions and Perceived Brand Globalness on Perceived Brand Quality
AYSUNA TÜRKYILMAZ C., BİLGEN İ., KARA A.
IEDRC Istanbul Conferences, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, ss.67-72, (Tam Metin Bildiri)
2015
20155. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE DUYGUSAL TATMİN ÜZERİNDEKİ ETKİSİ GSM OPERATÖRLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
BİLGEN İ., KARA A., GÜRDAL S.
20. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, cilt.2, ss.429-440, (Tam Metin Bildiri)
2014
20146. ÇEVRECİ ÜRÜNLERDE TÜKETİM DEĞERLERİ VE MARKA SADAKATİNİN SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE BİR ARAŞTIRMA
BİLGEN İ., KARA A.
13. ULUSAL İŞLETMECİLİK KONGRESİ, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2014, cilt.2, ss.875-883, (Tam Metin Bildiri)
2014
20147. GENÇ TÜKETİCİLERDE CİNSİYETİN KOMPULSİF SATIN ALMA DAVRANIŞINDAKİ ROLÜ
BİLGEN İ., KARA A.
19. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Türkiye, 18 - 22 Haziran 2014, ss.374-380, (Tam Metin Bildiri)
2014
20148. Çağdaş Kent Eskişehir in Pazarlanmasında Öne Çıkan Unsurlar
BİLGEN İ., KARA A.
III. DİSİPLİNLERARARASI TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Türkiye, 4 - 05 Nisan 2014, ss.1089-1106, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Pazarlamaya Giriş
BİLGEN İ.
Teorik ve Uygulamalı SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇALIŞMALARI Pazarlama ve Üretim Yönetimi, Koçak Ahmet, Editör, Nobel Bilimsel, Ankara, ss.2-11, 2023
2022
20222. Hakkari'de Kadının Psikolojik Gücü
BİLGEN İ.
Hakkari'de Kadın, ÖKDE, Fatma, Editör, Beta, İstanbul, ss.195-227, 2022
2021
20213. Sürdürülebilir Rekabet Avantajı için S&OP
BİLGEN İ.
Satış ve Operasyon Planlama, Sürdürülebilir Rekabet Avantajı İçin Yol Haritası, Gürdal Sahavet, Kara Adnan, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-13, 2021
2021
20214. Türk Kahvesi ve Üçüncü Nesil Kahvelerde Ürüne Karşı İlgilenim
ONURLU Ö., YÜKSEL C. A., BİLGEN İ.
Pazarlama ve Organizasyon Perspektifinden Kuramlar ve Tartışmalar, Karabulut, Şahin, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.197-210, 2021
2020
20205. Ürün
BİLGEN İ.
TURİZM İŞLETMELERİNDE MODERN PAZARLAMA YÖNETİMİ TEORİ - STRATEJİ - ÖRNEK OLAYLAR, Doç. Dr. Derya ÖZİLHAN ÖZBEY, Editör, Detay Yayıncılık, ss.97-110, 2020
2017
20176. Güncel Bir Satış Yaklaşımı Olarak Müşteri Odaklılık ve Satış Performansını Etkileyen Diğer Unsurlar
BİLGEN İ.
Beta, 2017
2017
20177. Attitude towards Charity: The Case of Ice Bucket Challenge
KARA A., BİLGEN İ., GÜRDAL S.
Communication and Digital Media, Hasan Arslan, Mehmet Ali Içbay, Madalina Tomescu, Editör, e-bwn, ss.155-162, 2017
2015
20158. Corporate Reputation and Marketing Activities
BİLGEN İ., AYSUNA TÜRKYILMAZ C., GÜRDAL S.
Current Approaches in Social Sciences, YILMAZ RASIM, LOSCHNIGG GUNTER, ARSLAN HASAN, ICBAY MEHMET ALI, Editör, Peter Lang, ss.305-314, 2015
2014
20149. Yapısal Olarak Yükselen Pazarlar ve Öğretileri
BİLGEN İ., KARA A., GÜRDAL S.
Pazarlama Vizyonunu Genişleten Yeniden Doğan Pazarlar, MEHTAP SÜMERSAN KÖKTÜRK, EMİNE ÇOBANOĞLU, MÜGE YALÇIN, İREM EREN ERDOĞMUŞ, TAŞKIN DİRSEHAN, Editör, BETA, ss.29-48, 2014
2014
2014