Prof. Dr. Mehmet ŞAHİN


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

48

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

31

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

74

Tez Danışmanlığı

1

Eğitim Bilgileri

2002 - 2011

2002 - 2011

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojileri (Dr), Türkiye

1991 - 1996

1991 - 1996

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye

1981 - 1985

1981 - 1985

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

Sosyal bilgiler ders kitaplarının mesaj tasarımı ilkeleri açısından değerlendirilmesi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojileri (Dr)

1996

1996

Yüksek Lisans

Milli Eğitim Bakanlığı hizmet içi eğitim faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2022 - 2023

2022 - 2023

Doç. Dr.

Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2018 - 2019

2018 - 2019

Doç. Dr.

Çankırı Karatekin Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2018 - 2018

2018 - 2018

Doç. Dr.

Yakin Dogu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Enstitü Müdürü

Hakkari Üniversitesi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Hakkari Üniversitesi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Hakkari Üniversitesi

2018 - 2018

2018 - 2018

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Yakın Doğu Üniversitesi

2015 - 2016

2015 - 2016

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çankırı Karatekin Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Program Geliştrme Modelleri ve Yeni Yaklaşımlar

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

UZMANLIK ALAN DERSİ

Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri

Karşılaştırmalı Eğitim

Lisans

Lisans

Eğitime Giriş

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Öğretim Teknolojileri

Öğretimi Bireyselleştirme ve Uygulama

Sınıf Yönetimi

Okulöncesi Eğitim Programları

Öğretmenlik Uygulaması I-II

Rapor yazma ve Sunum Becerileri

Yetişkin Eğitimi ve Yaşamboyu Öğrenme

Eleştirel ve Analitik Düşünme

İletişim Becerileri ve İnsan İlişkileri

Eğitime Giriş

Program Geliştirme

Mesleki Gelişim ve İletişim Becerileri

Sınıf Yönetimi

Rapor Hazırlama ve Sunum Becerileri

Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama

Bitirme Projesi I

Eğitim Felsefesi

Araştırma Yöntemleri

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

Okulöncesi Eğitim Programları

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Bitirme Projesi II

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme

Gelişim Psikolojisi

Eğitim Psikolojisi

Endüstri ve Örgüt Psikolojisi

Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Veri Analizi I

İletişim Psikolojisi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2021

2021

Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar

ŞAHİN M.

Tarih Okulu Dergisi , cilt.14, sa.54, ss.1734-1757, 2021 (Hakemli Dergi)

2015

2015

Ülkemizde Öğretmen Eğitimi ve Sorunları

ŞAHİN M., KAVAZ YÜKSEL A.

Eğitimin Sesi , cilt.0, sa.59, ss.21-29, 2015 (Hakemsiz Dergi)

2014

2014

Öğretmen Yetiştirmede Pedagojik Formasyon Çıkmazı

ŞAHİN M.

Eğitimin Sesi Dergisi , cilt.0, sa.47, ss.49-52, 2014 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen, Yönetici ve Veli İşbirliğinin Değerlendirilmesi

ŞAHİN M.

Ankara, 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi., Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.133-146, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinin Hemşire Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

ŞAHİN M.

Taras Şevçenko 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, KİEV, Ukrayna, 12 - 14 Temmuz 2019, ss.94-107, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Sınıf Kurallarının Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Başarısına Etkisi

ŞAHİN M.

Taras Şevçenko 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, KİEV, Ukrayna, 12 - 14 Temmuz 2019, ss.83-93, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Öğrencilerin Derse Etkin Katılımını Sağlayan Faktörlerin Analizi

ŞAHİN M.

Taras Şevçenko 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, KİEV, Ukrayna, 12 - 14 Temmuz 2019, ss.108-119, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Öğretmenlerin FeTeMM Eğitimine İlişkin Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi

ŞAHİN M., Şahin E.

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Developing Organizational Change Scale for Teachers

ŞAHİN M., Nayır F.

3rd Central and Eastern European LUMEN Conference., Moldova, 8 - 10 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

The Relationship between Perfectionism Perception and Academic Achievement of University Student

Nayır F., ŞAHİN M.

3rd Central and Eastern European LUMEN Conference., Moldova, 8 - 10 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Öğretmen Görüşlerine Göre Hizmetiçi Eğitim Etkinliklerinin İşlevselliği

ŞAHİN M.

II. Uluslar arası Sosyal Bilimler Sempozyumu., Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Öğretmen Adaylarına Göre Etkili Bir Öğretmende Bulunması Gereken Özellikler

ŞAHİN M., Kiraz A.

VII. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Türk Eğitim Sisteminin Sorunları

ŞAHİN M.

VII. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Öğretmenlerin Öğretim Yılı Başında ve Sonunda Düzenlenen Mesleki Çalışmalarla İlgili Görüşleri.

ŞAHİN M.

2. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim İhtiyacına İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

ŞAHİN M.

Internatıonal Conference On New Horizons İn Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.3, ss.619-629, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Öğretmenlerinin Eğitim Sendikalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

ŞAHİN M.

Eğitim Araştırmaları Birliği 8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.203-219, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

ŞAHİN M., Adizgüzelli F.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Pedagojik Formasyon Eğitimi Uygulama Dersinin Staj Öğretmen Adaylarının Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

ŞAHİN M., MANTI D., YAKUT K., TAŞCI D.

Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.216-233, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Uygulanan Dönüt Etkinliği İle İlgili Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi

ŞAHİN M.

IV. International Symposium Social Studies Education, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, cilt.15, ss.247-264, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

Motivations of SLL Web Service Administrators in Using Self Signed Digital Certificates

Atilla B., ŞAHİN M.

International Conference on Advanced Technology & Sciences., Antalya, Türkiye, 12 - 15 Ağustos 2014, cilt.2, ss.209-217, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

Öğretim Materyallerinin Öğrenme Öğretme Sürecindeki İşlevine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Analizi

ŞAHİN M.

Internatıonal Conference On New Horizons İn Education PARİS, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.3, ss.646-657, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar.

ŞAHİN M.

Eğitime Giriş, Mehmet Şahin ve Tufan Aytaç, Editör, PEGEM Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss.2-20, 2019

2015

2015

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

ŞAHİN M.

Seçenek, İstanbul, 2015

2015

2015

Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı

ŞAHİN M.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Yusuf Budak, Editör, PEGEM, Ankara, ss.397-435, 2015