Metrikler
Eğitim Bilgileri
2002 - 2011
2002 - 2011Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojileri (Dr), Türkiye
1991 - 1996
1991 - 1996Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
1981 - 1985
1981 - 1985Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Sosyal bilgiler ders kitaplarının mesaj tasarımı ilkeleri açısından değerlendirilmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojileri (Dr)
1996
1996Yüksek Lisans
Milli Eğitim Bakanlığı hizmet içi eğitim faaliyetlerinde karşılaşılan sorunlar
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2022 - 2023
2022 - 2023Doç. Dr.
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Doç. Dr.
Çankırı Karatekin Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2018
2018 - 2018Doç. Dr.
Yakin Dogu Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEnstitü Müdürü
Hakkari Üniversitesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Hakkari Üniversitesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Hakkari Üniversitesi
2018 - 2018
2018 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Yakın Doğu Üniversitesi
2015 - 2016
2015 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çankırı Karatekin Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
UZMANLIK ALAN DERSİ
Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
Karşılaştırmalı Eğitim
Lisans
Lisans
Eğitime Giriş
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Öğretim Teknolojileri
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uygulama
Sınıf Yönetimi
Okulöncesi Eğitim Programları
Öğretmenlik Uygulaması I-II
Rapor yazma ve Sunum Becerileri
Yetişkin Eğitimi ve Yaşamboyu Öğrenme
Eleştirel ve Analitik Düşünme
İletişim Becerileri ve İnsan İlişkileri
Eğitime Giriş
Program Geliştirme
Mesleki Gelişim ve İletişim Becerileri
Sınıf Yönetimi
Rapor Hazırlama ve Sunum Becerileri
Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama
Bitirme Projesi I
Eğitim Felsefesi
Araştırma Yöntemleri
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Okulöncesi Eğitim Programları
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bitirme Projesi II
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme
Gelişim Psikolojisi
Eğitim Psikolojisi
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Veri Analizi I
İletişim Psikolojisi
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Okul Yöneticilerinin Babacan(Paternalistic) Liderlik Davranışları ile Okul İklimi Arasındaki İlişki
Mehmet Ş. (Danışman)
Ö.KALMAN(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Obezite Farkındalık Eğitimi Bağlamında Öğrenen İçerik Etkileşiminin Değerlendirilmesi
ŞAHİN M.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.17, sa.4, ss.789-806, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar
ŞAHİN M.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.14, sa.54, ss.1734-1757, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019İpuçlarının Öğrenme ve Öğretme Sürecindeki Önemi
ŞAHİN M.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.0, sa.74, ss.15-28, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Okulöncesi Eğitim Dönemi Çocuklarına Yönelik Öykülerin Değerlendirilmesi
Sançmış F., ŞAHİN M.
Researcher Social Science Studies , cilt.7, sa.1, ss.72-88, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Öğretmenlerin Eğitim Örgütlerinde Yaşanan Değişim Sürecine İlişkin Görüşleri
ŞAHİN M.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.875-896, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Öğretmenlerin Mesleki, Sosyal ve Ekonomik Koşullarına İlişkin Sorunları
ŞAHİN M.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.6, sa.81, ss.103-115, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Öğretmen Adaylarına Göre Etkili Bir Öğretmende Bulunması Gereken Özellikler
ŞAHİN M., Yiğitoğlu A.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.248-260, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Öğretmenlerin Denetim Sistemi ile İlgili Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Investigation of Teachers' Opinions about Auditing System in terms of Some Variables)
TERZİOĞLU BARIŞ E., ŞAHİN M.
Researcher: Social Science Studies , cilt.6, sa.1, ss.163-178, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Öğretmen Görüşlerine Göre hizmetiçi eğitim etkinliklerinin işlevselliği
ŞAHİN M.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.52, ss.23-38, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Öğretmenlerin Dershaneden Dönüşen Özel Temel Liselerle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M., ŞAHİN E.
The Journal of Academic Social Science Studies. (JASSS) , cilt.0, sa.49, ss.175-189, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Okul Nöbetlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M., SANÇMIŞ F.
Sosyal Bilimler Dergisi (SOBİDER) , cilt.3, sa.8, ss.207-218, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına KPSS İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M., ADIGÜZELLİ F.
Kesit Akademi Dergisi , cilt.2, sa.5, ss.80-95, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Pedagojik Formasyon Eğitimi Uygulama Dersinin Staj Öğretmen Adaylarının Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi
ŞAHİN M.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS JOURNAL) , cilt.4, sa.22, ss.68-80, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Uygulanan Dönüt Etkinliği İle İlgili ÖğretmenAdaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.Özel (USBES), ss.247-264, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Motıvatıons Of Sll Web Servıce Admınıstrators In Usıng Self Sıgned Dıgıtal Certıfıcates
BOSTAN A., ŞAHİN M.
Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.209-217, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Ülkemizde Öğretmen Eğitimi ve Sorunları
ŞAHİN M., KAVAZ YÜKSEL A.
Eğitimin Sesi , cilt.0, sa.59, ss.21-29, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2015
2015Sınıf Yönetimi Sürecinde İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ŞAHİN M., ADIGÜZELLİ Y.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. , cilt.10, sa.3, ss.799-816, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Şiddete Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M., Feride S.
Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi (TİDSAD). , cilt.2, sa.2, ss.133-149, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Buluş Yoluyla Öğretim Yaklaşımının Öğrenci Başarısına Etkisi
ŞAHİN M.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS JOURNAL , cilt.3, sa.9, ss.68-80, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Öğretim Materyallerinin Öğrenme Öğretme Sürecindeki İşlevine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Analizi
ŞAHİN M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.3, ss.995-1012, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Üniversite Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretimsel Davranışlarına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.9, sa.11, ss.499-515, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Üniversite Öğrencilerinin Akranlarıyla Yaşadıkları Psikolojik Şiddet Davranışlarının İncelenmesi
ŞAHİN M., Feride S.
Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.205-222, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi
ŞAHİN M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.31-46, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Öğretmen Yetiştirmede Pedagojik Formasyon Çıkmazı
ŞAHİN M.
Eğitimin Sesi Dergisi , cilt.0, sa.47, ss.49-52, 2014 (Hakemsiz Dergi)
2013
2013The Opinions Of The Teacher Candidates Who Attended The Pedagogical Formation Certificate Programme For The Professional Competency Of İnstructors
ŞAHİN M.
Educational Research and Reviews Academik Journals. , cilt.8, sa.18, ss.1663-1683, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Ders Kitaplarının Mesaj Tasarımı İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi
ŞAHİN M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD).
, cilt.13, sa.3, ss.129-154, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
2021Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen, Yönetici ve Veli İşbirliğinin Değerlendirilmesi
ŞAHİN M.
Ankara, 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi., Ankara, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.133-146, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinin Hemşire Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
ŞAHİN M.
Taras Şevçenko 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, KİEV, Ukrayna, 12 - 14 Temmuz 2019, ss.94-107, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Sınıf Kurallarının Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Başarısına Etkisi
ŞAHİN M.
Taras Şevçenko 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, KİEV, Ukrayna, 12 - 14 Temmuz 2019, ss.83-93, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Öğrencilerin Derse Etkin Katılımını Sağlayan Faktörlerin Analizi
ŞAHİN M.
Taras Şevçenko 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, KİEV, Ukrayna, 12 - 14 Temmuz 2019, ss.108-119, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Öğretmenlerin FeTeMM Eğitimine İlişkin Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi
ŞAHİN M., Şahin E.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Developing Organizational Change Scale for Teachers
ŞAHİN M., Nayır F.
3rd Central and Eastern European LUMEN Conference., Moldova, 8 - 10 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017The Relationship between Perfectionism Perception and Academic Achievement of University Student
Nayır F., ŞAHİN M.
3rd Central and Eastern European LUMEN Conference., Moldova, 8 - 10 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmen Görüşlerine Göre Hizmetiçi Eğitim Etkinliklerinin İşlevselliği
ŞAHİN M.
II. Uluslar arası Sosyal Bilimler Sempozyumu., Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmen Adaylarına Göre Etkili Bir Öğretmende Bulunması Gereken Özellikler
ŞAHİN M., Kiraz A.
VII. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Türk Eğitim Sisteminin Sorunları
ŞAHİN M.
VII. Uluslar arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Öğretmenlerin Öğretim Yılı Başında ve Sonunda Düzenlenen Mesleki Çalışmalarla İlgili Görüşleri.
ŞAHİN M.
2. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim İhtiyacına İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ŞAHİN M.
Internatıonal Conference On New Horizons İn Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.3, ss.619-629, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Öğretmenlerinin Eğitim Sendikalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M.
Eğitim Araştırmaları Birliği 8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.203-219, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M., Adizgüzelli F.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Pedagojik Formasyon Eğitimi Uygulama Dersinin Staj Öğretmen Adaylarının Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi
ŞAHİN M., MANTI D., YAKUT K., TAŞCI D.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, ss.216-233, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Uygulanan Dönüt Etkinliği İle İlgili Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
ŞAHİN M.
IV. International Symposium Social Studies Education, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, cilt.15, ss.247-264, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Motivations of SLL Web Service Administrators in Using Self Signed Digital Certificates
Atilla B., ŞAHİN M.
International Conference on Advanced Technology & Sciences., Antalya, Türkiye, 12 - 15 Ağustos 2014, cilt.2, ss.209-217, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Öğretim Materyallerinin Öğrenme Öğretme Sürecindeki İşlevine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Analizi
ŞAHİN M.
Internatıonal Conference On New Horizons İn Education PARİS, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.3, ss.646-657, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
2019Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar.
ŞAHİN M.
Eğitime Giriş, Mehmet Şahin ve Tufan Aytaç, Editör, PEGEM Akademi Yayıncılık, İstanbul, ss.2-20, 2019
2015
2015