Dr. Öğr. Üyesi ABDULKADİR SAĞLAM


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Öğretmenliği Abd


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

76

Atıf (TrDizin)

61

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Diğer Toplam)

61

Proje

24

Açık Erişim

4

Eğitim Bilgileri

2021 - 2023

2021 - 2023

Yüksek Lisans

Düzce Üniversitesi, Türkiye

2019 - 2022

2019 - 2022

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Türkiye

2018 - 2022

2018 - 2022

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2015 - 2019

2015 - 2019

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Türkiye

2004 - 2009

2004 - 2009

Lisans

Ege Üniversitesi, Türkiye

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ

ÇOCUK EDEBİYATI

İLKOKUL PROGRAMLARI

İlk Okuma ve Yazma Öğretimi

SOSYAL ALANLARDA PROJE SÜREÇLERİ

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

ChatGPT ile öğrencilerin bilgilendirici metin yazma becerilerinin geliştirilmesi

SAĞLAM A., ERBASAN Ö.

Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 9 - 12 Kasım 2023, ss.379-380, (Özet Bildiri)

2023

2023

Ölçme Ve Değerlendirme Yönetmeliğinde Okuma Ve Yazma

SAĞLAM A.

Ege 9.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2023, ss.604, (Özet Bildiri)

2023

2023

Opinions of class teachers on summer learning losses in literacy

SAĞLAM A.

2. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi, Sivas, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2023, ss.174, (Özet Bildiri)

2023

2023

İYEP Türkçe öğretim programındaki okuma-yazma etkinliklerine yönelik öğretmen görüşleri

SAĞLAM A.

Bilsel İnternanional Truva Scientific Researches and İnovation Congress, Çanakkale, Türkiye, 25 - 26 Ağustos 2023, ss.471, (Özet Bildiri)

2023

2023

İlkokulda Görsel Okuma Ve Görsel Sunuya Ne Kadar Yer Veriyoruz? Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Dersi Üzerine Bir Değerlendirme

SAĞLAM A.

ASES VI. Internatıonal Conference On Socıal Scıences, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2023, ss.308-309, (Özet Bildiri)

2023

2023

Hayat Bilgisi Üçüncü Sınıf Ders Kitabındaki Metinlerin Okunabilirlik Düzeyleri

SAĞLAM A.

ASES III. International Conference On Educational Sciences, Türkiye, 28 - 29 Ocak 2023, ss.29, (Özet Bildiri)

2022

2022

Rol Model Olarak Akşemseddin: Özel Yetenekli Öğrenciler Üzerine Metaforik Bir Çalışma

SAĞLAM A., ERBASAN Ö., YÜKSEL İ.

Göynük Araştırmaları ve Halk Kültürü Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 25 - 27 Kasım 2022, ss.2-3, (Özet Bildiri)

2022

2022

The effect of historical films or TV series on gifted students' views on historical subjects (example of BILSEM)

SU Ş., SU R., SAĞLAM A.

3rd International Congress on Gifted Youth and Sustainability of Education (ICGYSE), Antalya, Türkiye, 10 - 11 Aralık 2022, ss.63, (Özet Bildiri)

2022

2022

Özel yetenekliler için hazırlanan destek eğitim odası ilkokul Türkçe etkinlik kitabının yenilenmiş Bloom taksonomisi bağlamında değerlendirilmesi.

SAĞLAM A., ÇİFTCİ S., ERBASAN Ö.

Ases IV. International Conference On Social Sciences, Eskişehir, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2022, ss.225-226, (Özet Bildiri)

2022

2022

Yazmak İçin Oku Stratejisi ile Sıralama Türünde Bilgilendirici Metin Yazma Öğretimi

ERBASAN Ö., SAĞLAM A., ERBASAN Ü.

20th International Primary Teacher Education Symposium, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.38-39, (Özet Bildiri)

2022

2022

Matematik Ders Kitabı İncelemeleri Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması

SAĞLAM G. T., SAĞLAM A., ÇİFTCİ S.

20th International Primary Teacher Education Symposium, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.290-291, (Özet Bildiri)

2022

2022

Okuduğunu anlamada şiirin yeri

SAĞLAM A., SAĞLAM G. T., ERBASAN Ö.

20th International Primary Teacher Education Symposium, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.140-141, (Özet Bildiri)

2022

2022

“120 Tarihinin İzinde” Projesinin Özel Yetenekli Olan Ve Olmayan Ortaokul Öğrencilerinin Tarih Algısına Etkisi

SAĞLAM A., ÇİFTCİ S.

TRB2 Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi Trb2 Internatıonal Congress On Educatıonal Scıences, Van, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2022, ss.87, (Özet Bildiri)

2021

2021

Hayat boyu öğrenmeye ilişkin öğretmen ve akademisyen görüşlerinin belirlenmesi

ÇİFTCİ S., YAYLA A., SAĞLAM A.

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.74-75, (Özet Bildiri)

2019

2019

Evde eğitim öğrencisi olan bir öğrencinin yaşadığı öğrenme güçlükleri ve çözüm önerileri

SAĞLAM A., SAĞLAM G. T., SAĞLAM H.

6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2019, ss.31, (Özet Bildiri)

2019

2019

Sınıf öğretmenlerinin ilk yardım bilgi düzeyi (Van ili örneği)

SAĞLAM A., SAĞLAM H., SAĞLAM G. T.

6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2019, ss.78, (Özet Bildiri)

2019

2019

Türk eğitim sistemi ile Kanada (Ontario) eğitim sistemin karşılaştırılması

SAĞLAM A., SAĞLAM G. T., SAĞLAM H.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Pratiğimiz ve 2023 Eğitim Vizyonu Kongresi, Van, Türkiye, 19 - 21 Mart 2019, ss.79-80, (Özet Bildiri)

2018

2018

Sınıf öğretmenlerinin teknolojiye karşı tutum ve düşüncelerinin incelenmesi

SAĞLAM A., SAĞLAM G. T.

17. Uluslar arası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1466-1467, (Özet Bildiri)

2018

2018

Üstün zekâlı öğrencilerin tarih dersine ilişkin algı düzeylerinin metaforlarla incelenmesi

SU Ş., SAĞLAM A., MUTLU Y.

5.Üstün Yetenekliler Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Yapboz Mu Asırlık Çınar Mı: Eğitimcilerin Gözünde Türk Eğitim Sistemi

SAYLIK N., SAYLIK A., SAĞLAM A.

12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.715-717, (Özet Bildiri)

2016

2016

İlkokul öğrencilerinin sosyal kulüplere karşı tutumlarının incelenmesi (Van ili örneği)

SAĞLAM A., SAĞLAM G. T., TOSUN E.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.115, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

Lise Öğrencilerinin Emoji Kullanım Düzeyleri ve Emoji Kullanımının Türkçe’ye Etkisi

SAĞLAM A., ERBASAN Ö.

Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları VI, BAĞCI AYRANCI BİLGE, ŞAHİN TUĞRUL GÖKMEN, Editör, AKADEMİSYEN YAYINEVİ, ss.25-38, 2024

2024

2024

Küreselleşme ve Kültür

SAĞLAM A.

Kültürel Miras ve Eğitim, TEMİZYÜREK FAHRİ, BAŞ ÖZLEM, Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.12-32, 2024

2023

2023

Okul Öncesi Eğitimde Zekâ Oyunları ile Türkçe Öğretimi ve Etkinlik Örnekleri

SAĞLAM A., ERBASAN Ö., KIVANÇ E. A.

Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum -Okul Öncesi Örneği-, Yüksel İbrahim, Kurupınar Abdulhamit, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.79-92, 2023

2023

2023

10. ve 12. Yüzyıl Arası Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri

ERBASAN Ö., SAĞLAM A., YÜKSEL İ.

Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri, Yılmaz Mehmet, Özen Yunus, Yüksel İbrahim, Karakaya Ferhat, Editör, PALME YAYINEVİ, Ankara, ss.41-70, 2023

2023

2023

Okul Öncesi Eğitimde Zekâ Oyunları ile Okuma Yazmaya Hazırlık ve Etkinlik Örnekleri

ERBASAN Ö., SAĞLAM A., KEL S.

Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum -Okul Öncesi Örneği- , Yüksel İbrahim, Kurupınar Abdulhamit, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.45-62, 2023

2023

2023

Türkçe Eğitiminde Oyunla Öğretim

ERBASAN Ö., SAĞLAM A.

Oyunla Öğretime Geleneksel Ve Teknolojik Yaklaşımlar, TİMURKAAN AKÇINAR SERPİL, Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.72-91, 2023

2023

2023

İlkokulda Görsel Okuma Ve Görsel Sunuya Ne Kadar Yer Veriyoruz? Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Dersi Üzerine Bir Değerlendirme

SAĞLAM A.

Eğitim Bilimleri Alanında Gelişmeler_1, Sönmez Sinan, Editör, PLATANUS PUBLİSHİNG, Ankara, ss.262-279, 2023

2021

2021

Mart Ayı Bilim ve Akıl Yürütme

SAĞLAM A., ERBASAN Ö.

365 Günde Bilim ve Akıl Yürütme, Yılmaz Mehmet, Yüksel İbrahim, Şahin Erhan, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.97-128, 2021

2021

2021

Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Kavram Öğretimi

BAŞ Ö., SAĞLAM A.

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kavram Öğretimi, Sever Ramazan, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.439-460, 2021

2021

2021

ABC Bağlama, Sihirli Piramit, Eksik Harfler ve Karışık Harfler Oyunlarıyla İngilizce Öğretimi

SAĞLAM A.

Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum -2.Sınıf Örneği-, Kurt Hakan, Yüksel İbrahim, Savaş Muhammed Ali, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.223-243, 2021

2021

2021

Zekâ Oyunlarının Eğitimdeki Önemi ve İlkokul 2.Sınıf Dersleriyle İlişkisi

SAĞLAM A., ERBASAN Ö.

Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum -2.Sınıf Örneği-, Kurt Hakan, Yüksel İbrahim, Savaş Muhammed Ali, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.1-22, 2021

2021

2021

Şifreli Sözcük, Sözcük Çemberi ve Göbek Oyunlarıyla Türkçe Öğretim

SAĞLAM A.

Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum -2.Sınıf Örneği- , Kurt Hakan, Yüksel İbrahim, Savaş Muhammed Ali, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.135-152, 2021

2020

2020

Üstün Yetenekliler İçin Zeka Oyunlarıyla Fen Eğitimi Örnek Uygulamaları

ŞAHİN E., SAĞLAM A.

Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler İçin Zeka Oyunlarıyla Fen Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Çıkılı Yahya, Yüksel İbrahim, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.203-230, 2020

2020

2020

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri ve Tanılama İşlemleri

YÜCEL A., SAĞLAM A.

Üstün Yetenekliler İçin Zeka Oyunlarıyla Fen Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Kurt Hakan, Yüksel İbrahim, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.73-86, 2020

2018

2018

Şehrimiz Van

GÜLOĞLU Ö. F., YILDIZ Ö., AYDIN S., SAĞLAM A., POLATER H., ÇAKIR S., et al.

VAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, Van, 2018

2018

2018

Güzel Van'ımı Tanıyorum Ortaokul

SAĞLAM A., ŞAHAN M., GÜLOĞLU Ö. F., YILDIZ Ö., AYDIN S., POLATER H., et al.

VAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, Van, 2018

Desteklenen Projeler

2021 - 2022

2021 - 2022

120 TARİHİNİN İZİNDE

TÜBİTAK Projesi

Sağlam A. (Yürütücü), Sağlam G. T., Çiftci S.

2018 - 2019

2018 - 2019

Hayaller Van Bilim Şenliğinde Gerçekleşiyor.

TÜBİTAK Projesi

Sağlam A.

2018 - 2018

2018 - 2018

Özel Yetenekliler Arkeoloji ile Tarihe Dokunuyor

TÜBİTAK Projesi

Sağlam A.

2018 - 2018

2018 - 2018

TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARI

TÜBİTAK Projesi

Sağlam A.

2016 - 2016

2016 - 2016

TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARI-2016

TÜBİTAK Projesi

Sağlam A.