Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Recognizing and Applying Computational Thinking Skills within an Entangled STEAM Curriculum Unit

Nordic Educational Research Association (NERA) Conference 2023, Oslo, Norveç, 15 - 17 Mart 2023

Evaluation of Finnish Middle School Students’ STEM Awareness, Career Interest, and Engineering Design Skills

Nordic Educational Research Association (NERA) Conference 2023, Oslo, Norveç, 15 - 17 Mart 2023

Ebeveynlik Konusunu Ele Alan Çalışmaların Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi

6. Toplumsal Cinsiyet Adaleti Kongresi, İstanbul, Türkiye, 05 Mart 2020

Exploring 6th Grade Students’ Scientific Epistemological Beliefs Regarding Achievement Level

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019

Determination of Students’ Tendency to Pursue Argumentation

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019

Analysis of Theses Conducted by Using Design-Based Research Method in the Field of Education

3rd International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019

Exploring 6th Grade Students’ Metacognitive Awareness Regarding Achievement Level

3rd International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019

Türkiye’de Eğitim Alanında Üstbilişsel Farkındalık Üzerine Yapılan Tezlerin Tematik Analizi

X. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, Marmara University, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2018

Türkiye’de Epistemolojik İnançlar Üzerine Yapılan Makalelerin Tematik Analizi.

at 2nd. International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018

STEM Education in Turkey: A Content Analysis

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018

Development of 6th Grade Students’ Scientific Epistemological Beliefs through Scientific Argumentation-Based Teaching

27th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018

Epistemology in Science Education Research: A Journal Content Analysis from 2005 to 2016

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Prag, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Mayıs 2017

Ortaokul Sınıflarında Mühendislik Becerilerinin Geliştirilmesi için STEM Tabanlı Öğrenme Ortamının Tasarımı

7th International Congress of Research in Education (ICRE), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017

Lisans Öğrencilerinin Bilimsel Teori ve Kanun Kavramlarına İlişkin Algılarının Belirlenmesi

7th International Congress of Research in Education (ICRE), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017

Quality of A Group Middle School Students’ Written Scientific Explanation

26th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017

Elementary School Students’ Reasoning Skills: A Meta-Analysis.

The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016

Elementary, Middle and High School Students’ Scientific Reasoning Skills: A Content Analysis from 1980 to 2015

The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016

Türkiye’de SSCI’da Taranan Eğitim Dergilerinin Fen Eğitimi Alanında Araştırma Eğilimleri: İçerik Analizi

2nd Cyprus International Congress of Education Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, ss.22

The Importance of Teaching and Learning Nature of Science through Metacognitive Strategies: A Synthesizing Study

International Conference on Best Practices and Innovation in Education (INOVED), İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, ss.74

The Comparison of Higher Education in Turkey and the United States: A Comparative Study

I. International Higher Education Studies Conference (IHEC), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015

Türkiye’de Fen Eğitiminde Eleştirel Düşünme Üzerine Yapılan Çalışmalarla İlgili Derleme

XI. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine İlişkin Nitel Bir Çalışma

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (XI. UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.762-763

To what extent does parents’ involvement in middle school influence children’s educational progress?

Educational Researches and Publications Association (ERPA) Congress, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014

Eğitim Fakülterindeki Araştırma Görevlilerinin Bilimsel Modeller Hakkındaki Anlayışlarının İncelenmesi

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012

Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Seviyelerinin Belirlenmesi

IV. International Congress of Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012

İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen Akademik Başarılarına 5E Modeli ve Cinsiyet Etkilerinin Araştırılması

IX. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010

Kitap & Kitap Bölümleri

Disiplinlerarası Fen Öğretiminde STEM, STEAM ve E-STEM

Disiplinlerarası Fen Öğretimi: Okul Öncesinden Ortaöğretime STEM, STEAM ve E-STEM Uygulamalarıyla, Aydoğdu Bülent,Yıldız-Duban Nil, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.207-240, 2022

Status and Trends of STEM Education in Finland

Status and Trends of STEM Education in Highly Competitive Countries: Country Reports and International Comparison, , Editör, Technological and Vocational Education Research Center, National Taiwan Normal University, and K-12 Education Administration, Ministry of Education, ss.45-95, 2022

PISA Sonuçlarına Göre Finlandiya’nın Fen Okuryazarlığı’nda Başarılı Olma Nedenleri

Gelecek İçin Eğitim: Yüksek Performanslı Eğitim Sistemlerinden Öğrendiklerimiz, Demirel Özcan,Özdiyar Gedik Özlenen,Soysal Sümeyra,Akkuş Çakır Nur, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.19-40, 2022

Sinirbilim ve Eğitsel Sinirbilimin Tarihçesi

Eğitimsel Sinirbilim, Keleş Esra, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.27-41, 2022

STEM Ürünleri: Akademik Çalışmalar, Sosyal Etkinlikler ve Projeler

Eğitimcinin STEM Öğrenme Yolculuğu, Nuhoğlu, Hasret, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.421-446, 2021

Pandemisinin Eğitime Olan Etkilerinin Değerlendirilmesi ve Fen Eğitiminin Sanallaştırılması

Eğitim Sosyal ve Beşerî Bilimlerine Multidisipliner Bakış, Etem Yeşilyurt, Editör, Güven Plus A. Ş. Yayınları, ss.78-108, 2020

Synthesis Study on Epistemological Beliefs in Education

Academic Studies in Educational Sciences, Harun ŞAHİN, Editör, Ivpe, ss.53-94, 2019

Epistemology in Science Education Research: A Journal Content Analysis from 2005 to 2016

Educational Studies in Science and Mathematics, Lütfiye Özalemdar, Editör, Cambridge Scholar Publishing, ss.1-12, 2018

Elementary School Students’ Reasoning Skills: A Meta-Analysis

Educational Studies in Science and Mathematics, Lütfiye Özalemdar, Editör, Cambridge Scholar Publishing, ss.121-135, 2018

Metrikler

Yayın

59

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları