Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Tüm Yönleriyle Beyaz Zambaklar Ülkesi Finlandiya
Derin Maarif
, sa.18, ss.46-49, 2024 (Hakemsiz Dergi)
COVID-19 Pandemisinde Yüksek Öğretim Öğrencilerinin Değişen Alışkanlıkları
Türkiye Özel Okullar Derneği Dergisi
, sa.56, ss.72-74, 2021 (Hakemsiz Dergi)
Improvement of Students’ Scientific Epistemological Beliefs and Metacognitive Awareness through Argumentation-Based Inquiry Teaching
Osmangazi Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.2, ss.122-144, 2020 (Hakemli Dergi)
Review of National and International Studies on Scientific Argumentation in Education
SINIRSIZ EĞITIM VE ARAŞTIRMA DERGISI = THE JOURNAL OF LIMITLESS EDUCATION AND RESEARCH
, cilt.4, sa.1, ss.90-120, 2019 (Hakemli Dergi)
Synthesis Study on Argumentation in Science Education
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES
, cilt.12, sa.9, ss.1-14, 2019 (Hakemli Dergi)
Literature Review on Inquiry-Based Learning in Science Education
International Journal of Science and Education
, cilt.1, sa.2, ss.91-118, 2019 (Hakemli Dergi)
Literature review on metacognition and metacognitive awareness
Anatolian Journal of Teacher
, cilt.2, sa.2, ss.136-168, 2018 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de ve Amerika Birleşik Devletleri’nde Öğretmenlere Yönelik Mesleki Gelişim Programlarının İncelenmesi
The Journal of International Education Science
, cilt.4, sa.10, ss.223-234, 2017 (Hakemli Dergi)
To what extent does parents involvement in middle school influence children s educational progress
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.152, ss.529-533, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
A Model for Computational Thinking in School and Teacher Education
ECER 2023 Conference, Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023
Recognizing and Applying Computational Thinking Skills within an Entangled STEAM Curriculum Unit
Nordic Educational Research Association (NERA) Conference 2023, Oslo, Norveç, 15 - 17 Mart 2023
Evaluation of Finnish Middle School Students’ STEM Awareness, Career Interest, and Engineering Design Skills
Nordic Educational Research Association (NERA) Conference 2023, Oslo, Norveç, 15 - 17 Mart 2023
Ebeveynlik Konusunu Ele Alan Çalışmaların Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi
6. Toplumsal Cinsiyet Adaleti Kongresi, İstanbul, Türkiye, 05 Mart 2020
Exploring 6th Grade Students’ Scientific Epistemological Beliefs Regarding Achievement Level
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019
Determination of Students’ Tendency to Pursue Argumentation
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019
Analysis of Theses Conducted by Using Design-Based Research Method in the Field of Education
3rd International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019
Exploring 6th Grade Students’ Metacognitive Awareness Regarding Achievement Level
3rd International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019
Türk Toplumunda Aile Yapısı Üzerine Yapılan Araştırmaların Tematik Olarak Değerlendirilmesi
5. Toplumsal Cinsiyet Adaleti Kongresi, İstanbul, Türkiye, 05 Mart 2019
Türkiye’de Eğitim Alanında Üstbilişsel Farkındalık Üzerine Yapılan Tezlerin Tematik Analizi
X. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, Marmara University, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2018
Türkiye’de Epistemolojik İnançlar Üzerine Yapılan Makalelerin Tematik Analizi.
at 2nd. International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018
6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Epistemolojik İnançlarının Gelişimi Üzerine Bilimsel Argümantasyonun Etkisinin İncelenmesi
8th International Congress of Research in Education (ICRE), Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018
STEM Education in Turkey: A Content Analysis
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018
Improvement of Middle School Students’ Scientific Epistemological Beliefs and Metacognitive Awareness through Scientific Argumentation
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018
Development of 6th Grade Students’ Scientific Epistemological Beliefs through Scientific Argumentation-Based Teaching
27th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018
Epistemology in Science Education Research: A Journal Content Analysis from 2005 to 2016
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Prag, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Mayıs 2017
Ortaokul Sınıflarında Mühendislik Becerilerinin Geliştirilmesi için STEM Tabanlı Öğrenme Ortamının Tasarımı
7th International Congress of Research in Education (ICRE), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017
Lisans Öğrencilerinin Bilimsel Teori ve Kanun Kavramlarına İlişkin Algılarının Belirlenmesi
7th International Congress of Research in Education (ICRE), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017
Quality of A Group Middle School Students’ Written Scientific Explanation
26th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017
6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Epistemolojik İnançlarını ve Bilişüstü Farkındalıklarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
XII. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Elementary School Students’ Reasoning Skills: A Meta-Analysis.
The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016
Elementary, Middle and High School Students’ Scientific Reasoning Skills: A Content Analysis from 1980 to 2015
The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016
Türkiye’de SSCI’da Taranan Eğitim Dergilerinin Fen Eğitimi Alanında Araştırma Eğilimleri: İçerik Analizi
2nd Cyprus International Congress of Education Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, ss.22
The Importance of Teaching and Learning Nature of Science through Metacognitive Strategies: A Synthesizing Study
International Conference on Best Practices and Innovation in Education (INOVED), İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, ss.74
The Comparison of Higher Education in Turkey and the United States: A Comparative Study
I. International Higher Education Studies Conference (IHEC), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015
Türkiye’de ve ABD’ de Öğretmenlere Yönelik Mesleki Gelişim Programlarının Geçmişten Günümüze Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi
II. International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015
Türkiye’de Fen Eğitiminde Eleştirel Düşünme Üzerine Yapılan Çalışmalarla İlgili Derleme
XI. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
To what extent does parents’ involvement in middle school influence children’s educational progress?
Educational Researches and Publications Association (ERPA) Congress, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014
Eğitim Fakülterindeki Araştırma Görevlilerinin Bilimsel Modeller Hakkındaki Anlayışlarının İncelenmesi
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
Fen ve Teknoloji Dersinde Kavram Haritası Kullanmanın Öğrencilerin Başarıları ve Tutumlarına Etkisinin Araştırılması
X. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Raporlarının 7. Sınıf Elektrik Konusundaki Kazanımlarla İlişkisinin İncelenmesi
X. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
The Effects of Constructive Learning Method on Students’ Academic Achievement, Retention of Knowledge, Gender and Attitudes Towards Science Course in “Structure and Characteristics of Matter” Unit
IV. World Conference on Educational Sciences (WCES), Barselona, İspanya, 1 - 04 Şubat 2012
İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen Akademik Başarılarına 5E Modeli ve Cinsiyet Etkilerinin Araştırılması
IX. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Mıknatıs ve Özellikleri Konusunu Kavramalarına ve Fene Karşı Tutumlarına Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Öğrenme Modeli ve Cinsiyetin Etkileri
VIII. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008
Kitap & Kitap Bölümleri
Disiplinlerarası Fen Öğretiminde STEM, STEAM ve E-STEM
Disiplinlerarası Fen Öğretimi: Okul Öncesinden Ortaöğretime STEM, STEAM ve E-STEM Uygulamalarıyla, Aydoğdu Bülent,Yıldız-Duban Nil, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.207-240, 2022
PISA Sonuçlarına Göre Finlandiya’nın Fen Okuryazarlığı’nda Başarılı Olma Nedenleri
Gelecek İçin Eğitim: Yüksek Performanslı Eğitim Sistemlerinden Öğrendiklerimiz, Demirel Özcan,Özdiyar Gedik Özlenen,Soysal Sümeyra,Akkuş Çakır Nur, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.19-40, 2022
Sinirbilim ve Eğitsel Sinirbilimin Tarihçesi
Eğitimsel Sinirbilim, Keleş Esra, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.27-41, 2022
STEM Ürünleri: Akademik Çalışmalar, Sosyal Etkinlikler ve Projeler
Eğitimcinin STEM Öğrenme Yolculuğu, Nuhoğlu, Hasret, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.421-446, 2021
Discovering Students’ Metacognitive Awareness
Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2020
Pandemisinin Eğitime Olan Etkilerinin Değerlendirilmesi ve Fen Eğitiminin Sanallaştırılması
Eğitim Sosyal ve Beşerî Bilimlerine Multidisipliner Bakış, Etem Yeşilyurt, Editör, Güven Plus A. Ş. Yayınları, ss.78-108, 2020
Synthesis Study on Epistemological Beliefs in Education
Academic Studies in Educational Sciences, Harun ŞAHİN, Editör, Ivpe, ss.53-94, 2019
Epistemology in Science Education Research: A Journal Content Analysis from 2005 to 2016
Educational Studies in Science and Mathematics, Lütfiye Özalemdar, Editör, Cambridge Scholar Publishing, ss.1-12, 2018
Elementary School Students’ Reasoning Skills: A Meta-Analysis
Educational Studies in Science and Mathematics, Lütfiye Özalemdar, Editör, Cambridge Scholar Publishing, ss.121-135, 2018