Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

Representations of Computational Thinking in Policy Documents in an Educational Context: The Cases of Denmark, Finland, and Norway

International Society of the Learning Sciences (ISLS) Annual Meeting 2023, Montreal, Kanada, 10 - 15 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)

A Model for Computational Thinking in School and Teacher Education

ECER 2023 Conference, Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

Evaluation of Finnish Middle School Students’ STEM Awareness, Career Interest, and Engineering Design Skills

Nordic Educational Research Association (NERA) Conference 2023, Oslo, Norveç, 15 - 17 Mart 2023, (Özet Bildiri)

Recognizing and Applying Computational Thinking Skills within an Entangled STEAM Curriculum Unit

Nordic Educational Research Association (NERA) Conference 2023, Oslo, Norveç, 15 - 17 Mart 2023, (Özet Bildiri)

Ebeveynlik Konusunu Ele Alan Çalışmaların Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi

6. Toplumsal Cinsiyet Adaleti Kongresi, İstanbul, Türkiye, 05 Mart 2020, (Özet Bildiri)

Exploring 6th Grade Students’ Scientific Epistemological Beliefs Regarding Achievement Level

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

Determination of Students’ Tendency to Pursue Argumentation

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

Exploring 6th Grade Students’ Metacognitive Awareness Regarding Achievement Level

3rd International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri)

Analysis of Theses Conducted by Using Design-Based Research Method in the Field of Education

3rd International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri)

Türk Toplumunda Aile Yapısı Üzerine Yapılan Araştırmaların Tematik Olarak Değerlendirilmesi

5. Toplumsal Cinsiyet Adaleti Kongresi, İstanbul, Türkiye, 05 Mart 2019, (Özet Bildiri)

Türkiye’de Eğitim Alanında Üstbilişsel Farkındalık Üzerine Yapılan Tezlerin Tematik Analizi

X. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu, Marmara University, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2018, (Özet Bildiri)

Türkiye’de Epistemolojik İnançlar Üzerine Yapılan Makalelerin Tematik Analizi.

at 2nd. International Congress on Science and Education (UBEK-ICSE), Afyon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Epistemolojik İnançlarının Gelişimi Üzerine Bilimsel Argümantasyonun Etkisinin İncelenmesi

8th International Congress of Research in Education (ICRE), Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

Improvement of Middle School Students’ Scientific Epistemological Beliefs and Metacognitive Awareness through Scientific Argumentation

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

STEM Education in Turkey: A Content Analysis

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

Development of 6th Grade Students’ Scientific Epistemological Beliefs through Scientific Argumentation-Based Teaching

27th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

Epistemology in Science Education Research: A Journal Content Analysis from 2005 to 2016

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Prag, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

Lisans Öğrencilerinin Bilimsel Teori ve Kanun Kavramlarına İlişkin Algılarının Belirlenmesi

7th International Congress of Research in Education (ICRE), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

Ortaokul Sınıflarında Mühendislik Becerilerinin Geliştirilmesi için STEM Tabanlı Öğrenme Ortamının Tasarımı

7th International Congress of Research in Education (ICRE), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

Quality of A Group Middle School Students’ Written Scientific Explanation

26th International Conference on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Epistemolojik İnançlarını ve Bilişüstü Farkındalıklarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma

XII. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

Elementary School Students’ Reasoning Skills: A Meta-Analysis.

The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

Elementary, Middle and High School Students’ Scientific Reasoning Skills: A Content Analysis from 1980 to 2015

The Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

Türkiye’de SSCI’da Taranan Eğitim Dergilerinin Fen Eğitimi Alanında Araştırma Eğilimleri: İçerik Analizi

2nd Cyprus International Congress of Education Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, ss.22, (Özet Bildiri)

The Importance of Teaching and Learning Nature of Science through Metacognitive Strategies: A Synthesizing Study

International Conference on Best Practices and Innovation in Education (INOVED), İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, ss.74, (Özet Bildiri)

The Comparison of Higher Education in Turkey and the United States: A Comparative Study

I. International Higher Education Studies Conference (IHEC), İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

Türkiye’de ve ABD’ de Öğretmenlere Yönelik Mesleki Gelişim Programlarının Geçmişten Günümüze Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi

II. International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

Türkiye’de Fen Eğitiminde Eleştirel Düşünme Üzerine Yapılan Çalışmalarla İlgili Derleme

XI. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine İlişkin Nitel Bir Çalışma

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (XI. UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.762-763, (Özet Bildiri)

To what extent does parents’ involvement in middle school influence children’s educational progress?

Educational Researches and Publications Association (ERPA) Congress, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

Fen ve Teknoloji Dersinde Kavram Haritası Kullanmanın Öğrencilerin Başarıları ve Tutumlarına Etkisinin Araştırılması

X. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

Eğitim Fakülterindeki Araştırma Görevlilerinin Bilimsel Modeller Hakkındaki Anlayışlarının İncelenmesi

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Raporlarının 7. Sınıf Elektrik Konusundaki Kazanımlarla İlişkisinin İncelenmesi

X. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Seviyelerinin Belirlenmesi

IV. International Congress of Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen Akademik Başarılarına 5E Modeli ve Cinsiyet Etkilerinin Araştırılması

IX. National Science and Mathematics Education Conference (UFBMEK), İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar

Disiplinlerarası Fen Öğretiminde STEM, STEAM ve E-STEM

Disiplinlerarası Fen Öğretimi: Okul Öncesinden Ortaöğretime STEM, STEAM ve E-STEM Uygulamalarıyla, Aydoğdu Bülent,Yıldız-Duban Nil, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.207-240, 2022

Status and Trends of STEM Education in Finland

Status and Trends of STEM Education in Highly Competitive Countries: Country Reports and International Comparison, , Editör, Technological and Vocational Education Research Center, National Taiwan Normal University, and K-12 Education Administration, Ministry of Education, ss.45-95, 2022

Sinirbilim ve Eğitsel Sinirbilimin Tarihçesi

Eğitimsel Sinirbilim, Keleş Esra, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.27-41, 2022

PISA Sonuçlarına Göre Finlandiya’nın Fen Okuryazarlığı’nda Başarılı Olma Nedenleri

Gelecek İçin Eğitim: Yüksek Performanslı Eğitim Sistemlerinden Öğrendiklerimiz, Demirel Özcan,Özdiyar Gedik Özlenen,Soysal Sümeyra,Akkuş Çakır Nur, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.19-40, 2022

STEM Ürünleri: Akademik Çalışmalar, Sosyal Etkinlikler ve Projeler

Eğitimcinin STEM Öğrenme Yolculuğu, Nuhoğlu, Hasret, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.421-446, 2021

Pandemisinin Eğitime Olan Etkilerinin Değerlendirilmesi ve Fen Eğitiminin Sanallaştırılması

Eğitim Sosyal ve Beşerî Bilimlerine Multidisipliner Bakış, Etem Yeşilyurt, Editör, Güven Plus A. Ş. Yayınları, ss.78-108, 2020

Synthesis Study on Epistemological Beliefs in Education

Academic Studies in Educational Sciences, Harun ŞAHİN, Editör, Ivpe, ss.53-94, 2019

Epistemology in Science Education Research: A Journal Content Analysis from 2005 to 2016

Educational Studies in Science and Mathematics, Lütfiye Özalemdar, Editör, Cambridge Scholar Publishing, ss.1-12, 2018

Elementary School Students’ Reasoning Skills: A Meta-Analysis

Educational Studies in Science and Mathematics, Lütfiye Özalemdar, Editör, Cambridge Scholar Publishing, ss.121-135, 2018
Metrikler

Yayın

59

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

19

Proje

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları