Metrikler
Eğitim Bilgileri
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorLisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
2008 - 2014
2008 - 2014Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Öğretimi (Dr), Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Öğretimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
Eski Anadolu Türkçesinde nezaket(sizlik) (Hamzanameler örneği)
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı
2014
2014Doktora
An investigation of career plans (Career, professional and workplace intentions) and career choice satisfaction of senior year pre-service English teachers in Turkey
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Öğretimi (Dr)
2008
2008Yüksek Lisans
Investigation of psycho-social factors that affect English pronunciation preference of efl learners: the relationship between in-class injunctive norms for english pronunciation and fear of negative evaluation in elt classrooms
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Öğretimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Hakkari Üniversitesi
2020 - 2023
2020 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2015 - 2020
2015 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Araştırma Görevlisi
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2005 - 2013
2005 - 2013Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Hakkari Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
İkinci Dil Edinimi
Öğretmen Gelişimi
Second Language Acquisition
Sınıf İçi Değerlendirme
Lisans
Lisans
Eleştirel Okuma ve Yazma
Dilbilim 2
Dil Edinimi
Dilbilim 1
Dinleme ve Sesletim 2
Dinleme ve Sesletim 1
Sözlü İletişim Becerileri 1
İngilizcenin Yapısı
Metin Dilbilim
Sözlü İletişim Becerileri 2
İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi
Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme ve Geliştirme
Okul Deneyimi
Özel Öğretim Yöntemleri 2
Öğretim İlke ve Yöntemler
Kültürel İfadeler ve Kelime Yetisi 2
Etkili İletişim
Kültürel İfadeler ve Kelime Yetisi 1
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması
Kültürlerarası İletişim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eleştirel Okuma
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar 2
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar 1
Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim Psikolojisi
Yaratıcı Drama ve Yabancı Dil Eğitiminde Kullanımı
Sözcük Bilgisi
Yaratıcı Drama ve Yabancı Dil Öğretiminde Kullanımı
Bağlamsal Dil Bİlgisi 2
Bağlamsal Dilbilgisi 1
Yabancı Dil Öğretmenliğinde Mesleki Gelişim
Etkili İletişim Becerileri
Dünya Edebiyatından Seçmeler
Süreçli Yazma
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
EFL teachers' mindsets and their beliefs about online teaching during Covid-19
Zeynep Ö. D. (Danışman)
Ö.IŞIK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN YANSITICI UYGULAMALARI VE ZİHNİYETLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Zeynep Ö. D. (Danışman)
T.NUR(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Teacher Identity Construction Under the Influence of an Inevitable E-learning Context: A Case Study in the Pandemic Period
Zeynep Ö. D. (Danışman)
Y.SAĞLIK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Vocabulary learning strategy use, vocabulary size and lexical threshold
Zeynep Ö. D. (Danışman)
E.BARBAROS(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
The relationship between social intelligence, cultural intelligence, anxiety, attitude levels, and willingness to communicate in English
Zeynep Ö. D. (Danışman)
A.ÖZASLAN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Accuracy order in L2 grammatical morphemes: Corpus evidence from different proficiency levels of Turkish learners of English
AKBAŞ E., Dinçer Z.
Studies in Second Language Learning and Teaching
, cilt.11, sa.4, ss.607-627, 2021 (SSCI)
2020
2020Factors affecting pre-service English teachers’ career plans in Turkey: institutions and regions
Dinçer Z., Seferoğlu G.
Journal of Education for Teaching
, cilt.46, sa.1, ss.4-19, 2020 (SSCI)
2009
2009Gaining insights into teachers' ways of thinking via metaphors
Seferoǧlu G., Korkmazgil S., Ölçü Z.
Educational Studies
, cilt.35, sa.3, ss.323-335, 2009 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024TARİHÎ METİNLERDE NEZAKET ÇALIŞMALARI: HAMZANÂME ÖRNEĞİNDE ETKİLEŞİM TEMELLİ BİR YAKLAŞIM
ARGUNŞAH M., ÖLÇÜ DİNÇER Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKIC DIALECTS RESEARCH , cilt.8, sa.1, ss.9-20, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
2022Classroom discourse competence: current issues in language teaching and teacher education
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
CLASSROOM DISCOURSE , 2022 (ESCI)
2022
2022What is Grammar for Pre-service English Teachers? Entrance and Exit Level Beliefs
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
FINANSE I PRAWO FINANSOWE , cilt.4, sa.1, ss.60-73, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Can you see what is missing? Printed corpus-based teaching materials can help out with identifying L2 English substitution and ellipsis
GİRGİN U., ÖLÇÜ DİNÇER Z.
I+T+C : INVESTIGACIÓN, TECNOLOGÍA Y CIENCIA , cilt.12, sa.2, ss.53-66, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Conversation Analysis Methodology: Validity, Reliability, and Ethical Issues in Data Collection and Analysis Procedures Konuşma Çözümlemesi Yöntemi: Veri Toplama ve Çözümleme Süreçlerinde Geçerlik, Güvenirlik ve Etik
GİRGİN U., ACAR Y., AKBAŞ E., YAVUZ E., ALTAN A. E., Boran M., et al.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.37, sa.1, ss.381-402, 2022 (Scopus)
2022
2022The Optimal Role for English Teachers: Reflective Practitioner
Ölçü Dinçer Z.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.311-338, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022English Medium Instruction: Policies for Constraining Potential Language Use in the Classroom and Recruiting Instructors
VURAL S., ÖLÇÜ DİNÇER Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SPECTRUM , cilt.4, sa.1, ss.13-30, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020Preservice English Teachers’ Motivation for Teaching Different Grade Levels
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.54, ss.133-155, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018Pre-service English Teachers’ Career Development Aspirations: Professional Development and Leadership
ÖLÇÜ DİNÇER Z., SEFEROĞLU G.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.6, ss.2033-2044, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018To Be Or? Career Intentions of Prospective Teachers From Different Universities
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.835-841, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Professional learning with and from peers: Pre-service EFL teachers’ reflections on collaborative lesson planning
RAKICIOĞLU SÖYLEMEZ A. Ş., ÖLÇÜ DİNÇER Z., BALIKÇI G., TANER G., AKAYOĞLU S.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.392-415, 2018 (Hakemli Dergi)
2013
2013Attitudes of University Faculty towards English Medium Instruction in Turkey
ÖLÇÜ DİNÇER Z., ERÖZ TUĞA B.
ÇANKAYA UNIVERSITY JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES (CUJHSS) , cilt.10, sa.2, ss.185-200, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Investigating the Relationship between (Im)politeness and Interjections in Historical Texts: The Case of Hamzanameler
ÖLÇÜ DİNÇER Z., ARGUNŞAH M.
Uluslararası Toplumdilbilim Araştırmaları Sempozyumu (TARA-2024), Diyarbakır, Türkiye, 21 - 23 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2023
2023(Im)politeness in Address Terms and Personal Pronouns in Historical Dialogues: A Case of Hamzanameler
ARGUNŞAH M., ÖLÇÜ DİNÇER Z.
21st International Conference on Turkic Linguistics, Mainz, Almanya, 2 - 04 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023"The Role of Teachers’ Beliefs in Creating Inclusive Learning Environments"
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
Vortragsreihe: Talks for IDEAS/ Friedrich-Schiller-Universität Jena-Germany, Jena, Almanya, 25 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Evidencing diachronic changes in classroom discourse: Language teachers’ explicit positive assessment
ÖLÇÜ DİNÇER Z., DİNÇER C.
Second Language Learning and Teaching: Taking Stock and Looking Ahead, Poznan, Polonya, 15 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2021
2021Conscious Apprenticeship of Observation: A practical Activity to Facilitate Pre-service English Teachers’ Professional Development
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
20th INGED International ELT Conference, online, Türkiye, 5 - 06 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021The optimal role for English Teachers: Reflective practitioner
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
YABDİLSEM 1, online, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2019
2019No Matter What the Training Imposes, Grammar is the “Skeleton” for Pre-service English Teacher.
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
GlobELT 2019 Conference, online, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Age of Learners: Prospective English Teachers’ Preferences for Teaching English to Different Grade Levels.
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
GlobELT 2019 Conferece, online, Kıbrıs (Kktc), 11 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Understanding the grammatical morpheme acquisition in L2 English via applying the 4-MModel
AKBAŞ E., ÖLÇÜ DİNÇER Z.
ICRAL 2018, Malatya, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Does learner age matter? Perceived Competencies of Pre-service English Teachers.
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
ICRAL, Malatya, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018A learner corpus research on the diagnosis of accuracy in grammatical morphemes by interlanguage users: A case of prospective English teachersin Turkey
AKBAŞ E., ÖLÇÜ DİNÇER Z.
The 9th Inter-Varietal Applied Corpus Studies (IVACS) Conference, Valletta, Malta, 13 - 15 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017A New Insight into Prospective Language Teachers’ Beliefs about Teachers’ and Learners’ Roles,
ÖLÇÜ DİNÇER Z., Dinçer C.
ECER 2017, Copenhagen, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017A New Insight into Prospective Language Teachers’ Beliefs about Teachers’ and Learners’ Roles,presented at the ECER 2017, Copenhagen, 2017.
ÖLÇÜ DİNÇER Z., DİNÇER C.
ECER 2017, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017
2016
2016A comparative semantic analysis of cultural elements via content words in course books: A case of nouns and verbs.
Dinçer C., ACAR Y., AKBAŞ E., ÖLÇÜ DİNÇER Z., ORTAKÖYLÜOĞLU H.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi., Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Subordination in Non-Native Pre-Service English Teachers’ Sentences: Strengths and Weaknesses
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016A Study on Career Development Plans of Prospective English Teachers in Turkey
ÖLÇÜ DİNÇER Z., SEFEROĞLU G.
4th International Symposium on New Issues in Teacher Education, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015The Relationship Between Pre-service English Teachers’ Career Choice Satisfaction and Career Intentions
ÖLÇÜ DİNÇER Z., SEFEROĞLU G.
ECER 2015, Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015The Relationship among Language Background, Intercultural Sensitivity, Openness to Experience, and Well-being of Student Sojourners in Turkey
ÇETİNKAYA YILDIZ E., ÖLÇÜ DİNÇER Z., ACAR Y.
ECER 2015, Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015A phenomenological study of an online peer mentoring experience on lesson planning: Prospective EFL teachers’ reflections during practice teaching.
AKAYOĞLU S., RAKICIOĞLU SÖYLEMEZ A. Ş., ÖLÇÜ DİNÇER Z., TANER G., BALIKÇI G.
ATEE Annual Conference 2015, Glasgow, İngiltere, 24 - 26 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2013
2013Teacher Questions in L2 Writing Classrooms: Beliefs and Practice.
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
13. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyiş Bilim Sempozyumu, Kars, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2013, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010How practical are these methods? An exploratorystudy on pre-service teachers’ beliefs
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, (Özet Bildiri)
2009
2009Attitudes of university instructors towards English medium instruction in Turkey
ÖLÇÜ DİNÇER Z., ERÖZ TUĞA B.
Asian EFL Journal, English as an International Language Conference., İzmir, Türkiye, 14 - 17 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
2009Öğretmenlerin gözünden Almanya’da yaşayan Türk asıllı öğrencilerin ana dil eğitimine ilişkin sorunlar
ÖLÇÜ DİNÇER Z., SAĞIN ŞİMŞEK S. Ç.
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2007
2007Öğretmen ve öğretmen adaylarının yabancı dil sınıflarında öğretmenin rolü üzerine inançları.
ÖLÇÜ DİNÇER Z., KORKMAZGİL S.
Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Konferansı Bildiri Kitapçığı, 22-23 Kasım 2007., Ankara, Türkiye, 22 - 23 Kasım 2007, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008In-classinjunctivenormsfor English pronunciationamong EFL studentsandfear of negativeevaluation
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
Çanakkale 18 Mart UniversityTheFifth International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
2020Dilbilgisel Cinsiyet, Anlamsal Cinsiyet ve Türkçe
ÖLÇÜ DİNÇER Z.
Disiplinlerarası Bakış Açısı İle Kadın Erkek Eşitliği, Asuman GÖLGELİElif DENİZ ŞAFAKEmel TANYERİ MAZICIHülya ARGUNŞAHJale METİN KIYICIMasreka KHANZeynep ÖLÇÜ DİNÇER, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.315-325, 2020
2019
2019Gaining Insights Into Career Decisions of Prospective Teachers
ÖLÇÜ DİNÇER Z., SEFEROĞLU G.
Opportunities and Challenges in Teacher Recruitment and Retention: Teachers Voices across the Pipeline, Rinke Carol R., Mawhinney Lynnette K., Editör, Information Age Publishing (IAP), NC, ss.49-68, 2019
Ansiklopedide Bölümler
2020
2020